Autamme AWUX Autovahinkopalveluita kehittämään asiakastyytyväisyyttä

AWUX on kokeneiden ja maineeltaan tunnustettujen kotimaisten korikorjaamoyrittäjien perustama ketju, jossa on mukana valtakunnallisesti jo lähes 40 kolarikorjaamoa. Olemme toteuttaneet AWUXille keskitetyn asiakastyytyväisyyskyselyn. Se toimii jatkuvana asiakastyytyväisyyden kehittämisen tukipilarina – digitaalisena palveluna, joka tukee osaltaan myös myynnin kasvutavoitteita.

Muutama fakta asiakkaista yleisesti:

  • Nykyinen tyytyväinen asiakas ostaa yritykseltä reilusti yli 10 kertaa todennäköisemmin kuin uusi asiakas
  • Uusien asiakkaiden hankkiminen on tutkimusten mukaan jopa viisi kertaa kalliimpaa kuin nykyisten pitäminen
  • Jos yritys saa parannettua asiakkaiden pysyvyyttä viisi prosenttia, voi se kasvattaa yrityksen liikevaihtoa jopa 25–50 %

On sanomattakin selvää, että esimerkiksi asiakkaan ostopolun kehittäminen digitaalisissa kanavissa on turhaa, jos asiakaskato käy toisesta päästä.

Parasta mahdollista asiantuntemusta

AWUX-ketjun tehtävänä on tarjota asiakkaidensa käyttöön paitsi paras mahdollinen asiantuntemus ja luotettava työnjälki, myös paikallinen vastuuhenkilö, joka on valmis ottamaan henkilökohtaisesti vastuun asiakkaidensa auttamisesta.

Se, että onko yritys onnistunut tavoitteissaan, selviää parhaiten kysymällä sitä asiakkailta. Digimoguli toteutti AWUXille keskitetyn asiakastyytyväisyyskyselyn, jossa korjaamoyritykset keräävät systemaattisesti palautetta asiakkailtaan NPS-kyselyn muodossa. Vastauksia voi analysoida tarkemmin yksittäisen yrityksen ja koko ketjun tasolla.

Mikä on NPS-kysely?

NPS-järjestelmä (Net Promoter Score) mittaa asiakkaiden tyytyväisyyden ohella myös sen, pitävätkö asiakkaat yrityksestä niin paljon, että he kertovat siitä eteenpäin.

Se toimii käytännössä yhdellä kysymyksellä: “Miten todennäköisesti suosittelisit yritystämme ystävälle tai kollegalle?”

Asiakkaita pyydetään antamaan vastaus asteikolla 0–10, joka jaetaan kolmeen luokkaan: “arvostelijat,” “passiiviset” ja “suosittelijat”.

  • 0–6: arvostelijat
  • 7–8: passiiviset
  • 9–10: suosittelijat

NPS-luku lasketaan niin, että suosittelijoiden määrästä vähennetään arvostelijoiden määrä. Esimerkiksi: Jos kyselyyn vastaajista 70 % on suosittelijoita, 20 % passiivisia ja 10 % arvostelijoita, NPS-luku on 70 % – 10 % = 60.

Keskimääräinen NPS-luku vaihtelee toimialoittain. Yleisesti pistelukua 50 korkeampaa tulosta pidetään erinomaisena.

Haluatteko kehittää asiakaskokemusta?

Autamme yrityksiä kehittämään asiakaskokemusta, luomaan digitaalisia asiakaspolkuja automaatioita hyödyntäen sekä tekemään tuloksellista markkinointia datan ja analytiikan avulla. Ota meihin yhteyttä ja varaa ilmainen alkukartoitus. Tutustumme yritykseenne ja analysoimme sen nykytilanteen. Teemme raportin, jossa suosittelemme tarpeitanne vastaavia jatkotoimenpiteitä.