Ideal Keittiöt kehittää markkinointiaan aktiivisesti yhdessä Digimogulin kanssa

Markkinoinnin suunnittelu Hakukonemarkkinointi Verkkopalvelut Videomarkkinointi

Valtakunnallisesti 28 myymälässä palvelevan Ideal Keittiöiden ja Digimogulin yhteistyö alkoi, kun Ideal etsi apua digitaaliseen markkinointiinsa ja erityisesti Google-mainonnan kehittämiseen. Koska kilpailu keittiökalusteita valmistavien ja myyvien yritysten välillä on kova, hyvä näkyvyys hakutuloksissa on välttämätön.

Uudistushalua löytyi kuitenkin paljon pelkkää hakukonenäkyvyyden kehittämistä enemmän. Ideal oli nimittäin jo hyvän aikaa keskittynyt markkinointinsa uudistamiseen, siirtymällä perinteisistä vaihtoehdoista aina vain enemmän ja enemmän kohti digitaalisia kanavia. Uusi yhteistyökumppani pääsikin todistamaan kannuksensa hyvin nopeasti, sillä Digimogulin tehtäväksi tuli yrityksen nykyisen tilanteen tarkka analysointi. Kun analyysi oli valmis, havainnot käytiin yhdessä läpi yrityksen johdon kanssa. Seuraavaksi keskityttiin tarvittavien kehitystoimenpiteiden suunnitteluun ja toteuttamiseen kerätyn datan pohjalta.

Koska yhteistyö toimi ja asiat tapahtuivat tehokkaasti, luottamus Digimogulin asiantuntemukseen kasvoi. Luonnollinen siirtymä olikin se, että yhteistyö laajeni kohti entistä monipuolisempaa ja strategista kumppanuutta

Verkkosivujen uudistaminen, brändivideo ja tulevat kehityskohteet

Yksi selkeimmistä uudistustavoitteista liittyi Idealin verkkosivuihin, sillä ne toimivat yhtenä yrityksen tärkeimmistä liidikanavista. Erityisesti verkkosivujen kautta tulevien yhteydenottojen määrän kasvattaminen oli tärkeää, joten oli Digimogulin vuoro ryhtyä toimenpiteisiin.

Ensimmäisenä paikansimme nykyisten sivujen ongelmakohdat. Sen jälkeen suunnittelimme käyttöliittymäkonseptin, jossa mietittiin sivuston rakenne ja käytettävyys uusiksi. Ratkaisuehdotus käytiin yhdessä Ideal Keittiöiden markkinointikoordinaattori Mirkka Elorannan kanssa läpi. Seuraavaksi Digimoguli siirtyikin jo suunnittelemaan uudistettavan verkkosivuston visuaalisuutta.

Kun suunnittelu saatiin hiottua valmiiksi, verkkosivu-uudistus toteutettiin yhdessä Ideal Keittiöiden pitkäaikaisen yhteistyökumppanin Aleksi Partasen kanssa. Lopputulosta ja uudistunutta ulkoasua pääsee tarkastelemaan osoitteessa https://ideal-keittiot.fi/.

Sujuva ja asiantunteva yhteistyö sekä verkkosivujen uusi moderni ilme sai yrityksen kiinnostumaan myös mielissä kyteneen brändivideon toteutuksesta yhdessä Digimogulin kanssa. Video kertoisi tarinan yrityksen historiasta ja taustoista. Tarkemman idean ja käsikirjoituksen jälkeen siirryttiin tuotantoon. Oheinen video julkaistiin samassa yhteydessä uudistuneen sivuston kanssa.

Yhteistyön seuraavassa vaiheessa viritämme eri kanavat huippukuntoon, ohjaamme verkkosivuille lisää liikennettä ja pysymme mm. konversioiden kehityksestä aktiivisesti perillä tarkastelemalla analytiikkaa, jonka mukaan hiomme tekemistä. Käytännön toimenpiteiden ohella seuraamme aktiivisesti, mitä markkinalla tapahtuu ja poimimme uusia ideoita käytettäväksi Idealin arsenaalissa.

Kaipaako teidänkin verkkopresenssinne virkistämistä?

Mikäli verkkosivunne kaipaavat uudistamista tai olette pitkään haaveilleet yrityksestänne kertovasta videosta – ole meihin yhteydessä!

Ota yhteyttä