Man in Van – sisältöstrategiasta verkkosivuihin

Sisältömarkkinointi Verkkopalvelu

Man in Van: uudistus voimakkaasti kasvavalle yritykselle

Yli 500 paikallista kumppania, noin 40 valtakunnallista asiakasta, yli 2500 asiakaskohdetta ja 10 000 toimeksiantoa vuodessa! Man in Van Oy:n vuotuinen kasvu on ollut huimaa, keskimäärin 30–60 %:n tasoa. Se tekeekin yrityksestä Suomen nopeimmin kasvavan valtakunnallisen kunnossapidon kokonaistoimittajan.

Yrityksen asiakkaina on valtakunnallisesti muun muassa huoltoasema-alan ja HoReCa-alan toimijoita, kaupan- ja palvelualojen yrityksiä sekä muita monitoimipaikkaisia asiakkaita, joilla on asennus- ja kunnossapitotarpeita laajalla maantieteellisellä alueella. Innovatiivisuudestaan tunnettu Man in Van haluaa olla alansa teknologinen suunnannäyttäjä ja markkinajohtaja monitoimipaikkaisten yritysten kunnossapitotarpeissa valtakunnallisesti.

– Järjestimme alkusyksystä kilpailutuksen verkkosivujen täydellisestä uudistamisesta, ja saimme tähän kymmeniä hyviä tarjouksia. Emme etsineet pelkkää uuden sivun koodausta, vaan kumppania, joka miettii kanssamme uudelleen viestinnällisen näkökulman ja auttaa meitä myös muun muassa tuottamaan sivulle sisältöä. Digimoguli valikoitui kumppaniksi tarvetta vastaavan tarjouksen, tarjonnan kattavuuden ja erinomaisen maineensa ansiosta, Man in Van Oy:n toimitusjohtaja Jon Catani toteaa.

Sisältöstrategiaa ja kärkiviestien terävöittämistä

Man in Vanin liiketoiminnan kehittyminen on ollut viime vuosina niin ripeää, että verkkosivut, viestinnällinen linja ja palvelupolut haluttiin nostaa yrityksen nykyisen toiminnan ja palveluvalikoiman tasolle. Yhteistyö Digimogulin kanssa starttasi määrittelytyöpajalla, jossa käytiin huolellisesti läpi Man in Vanin toiveet, uudistuksen tavoitteet, etenemismalli ja aikataulu.

Siitä siirryttiin sisältöstrategian viilaamiseen käytännössä, johon kuului kärkiviestien suunnittelu Man in Vanin asiakas- ja palvelusegmenteille sekä arvolupausten hiominen. Tämä työ oli pohjana verkkosivujen sisältösuunnittelulle ja -muotoilulle.

– Heti projektin alussa Digimoguli otti toivotusti ohjat projektin eteenpäin viemisestä. Prosessi eteni järjestelmällisesti, ja Digimoguli vei eteenpäin sovittuja asioita hyvin omatoimisesti, kuitenkin huomioiden kaikki toiveemme ja pyytäen riittävästi palautetta. Oli miellyttävää tehdä yhteistyötä asiansa osaavan ja meistä oikeasti kiinnostuneen tiimin kanssa, Catani summaa yhteistyötä.

Verkkosivujen visuaalista suunnittelua ja teknistä toteutusta lähdettiin viemään eteenpäin sisällöntuotannon rinnalla. Graafisen ilmeen, käyttöliittymän ja palvelupolkujen määrittelyssä huomioitiin taustalle tehty sisältöstrategia, brändi-identiteetti ja viestinnällisen linjan hiominen.

Erinomaisen käyttäjäkokemuksen luominen loppuasiakkaalle on Digimogulin verkkosivu-uudistuksissa prioriteettilistan tärkeimpiä yksityiskohtia. Verkkosivujen perimmäinen tarkoitus on jokaisessa tapauksessa kehittää asiakasyrityksen liiketoimintaa ja tuottaa konversioita, joten esimerkiksi toimintakehotteiden suunnittelu oli yksi tärkeimmistä asioista.

Teknisessä toteutuksessa fokus oli verkkosivuston nopeus, saavutettavuus ja hakukoneystävällisyys (SEO) sekä siinä, että sivuston kävijäliikenne on kattavasti analysoitavissa – markkinoinnin kehittäminen digitaalisissa kanavissa on sen myötä tulevaisuudessa kaikin puolin helpompaa.

– Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen. Saimme Digimogulilta sellaisen kokonaispalvelun, jota haimme. Syntynyt sivusto vastasi toiminnallisuuksiltaan, ilmeeltään ja sisällöltään juuri sitä, mitä lähdimme tavoittelemaan.

Tutustu uudistukseen: maninvan.fi

Lähdetäänkö yhteiselle kasvumatkalle?

Onko sinunkin yrityksesi liiketoiminta kasvanut vauhdilla, jonka myötä esimerkiksi sisältöstrategia, viestinnällinen linja ja verkkosivut kaipaavat selkeää uudistamista? Onko teille olennaista myös se, että toteutus toimii varmasti kaikissa markkinointikanavissa ja -materiaaleissa?

Ota yhteyttä