Hakusanamainonta SEA

Hakusanamainonta on tarkkaan kohdennettavaa ja kustannustehokasta mainontaa hakukoneissa. Mainonnalla päästään nopeasti konkreettisiin tuloksiin ja tuloksia on helppo mitata.

Mitä hakusanamainonta on?

Hakusanamainonta (eli SEA Search Engine Advertising) tarkoittaa maksullista mainontaa hakukoneissa. Hakusanamainonnan tavoitteena on lisätä verkkosivuston kävijämäärää ja sitä kautta kasvattaa myyntiä. Parhaat mainokset näkyvät hakutuloksissa orgaanisten hakutulosten yläpuolella, mutta mainostaja ei maksa hakukoneelle mainosten näyttämisestä. Mainostajaa veloitetaan ainoastaan silloin, kun joku klikkaa mainosta siirtyäkseen mainostajan nettisivulle. Yleisin hakusanamainonnan työkalu on Google Ads (entinen Google AdWords).

Hakusanamainonnan hyödyt

1.

Tarkka kohdennus

Hakusanamainonta voidaan kohdentaa tarvittaessa hyvinkin tarkasti. Sen lisäksi, että valitaan täsmälliset hakusanat, joiden kohdalla mainosten halutaan näkyvän, voidaan valita myös se, minkälaiset ihmiset mainoksia näkevät ja milloin niitä näytetään. Mainontaa voidaan kohdentaa myös niille, jotka ovat jo vierailleet yrityksen verkkosivuilla (uudelleenmarkkinointi eli remarketing).

2.

Kustannustehokkuus

Tarkasta kohdennuksesta ja klikkausveloituksesta johtuen, hakusanamainonta on erittäin kustannustehokas tapa mainostaa yrityksen tuotteita ja palveluita oikealle kohderyhmälle. Kustannukset ovat täysin mainostajan hallittavissa, sillä mainostaja itse päättää mainoskampanjoidensa budjetit.

3.

Nopeasti mitattavia tuloksia

Mainonnalla saadaan tuloksia aikaan yleensä nopeasti ja niitä on helppo mitata. Google Ads tuottaa monenlaista statistiikkaa ja ohjeita mainostajan avuksi. Yksinkertaisin mittari on klikkausten määrä, joka kertoo montako mainoksen nähnyttä henkilöä on siirtynyt hakutulossivulta mainostajan nettisivuille. Tuloksia voidaan mitata myös paljon tarkemmin määrittämällä lisäksi konversioseuranta. Sillä on mahdollista mitata vaikkapa sitä, montako tilausta on syntynyt mainostuksen kautta tai montako henkilöä on mainosta klikattuaan ottanut yhteyttä mainostajaan.

Hakusanamainonnan prosessi

Digimogulilla on pitkä kokemus hakusanamainonnan tekemisestä ja sen uusimpien trendien hyödyntämisestä. Kun me teemme mainontaa, etenemme seuraavan prosessin mukaan:

  1. Tavoitteiden määrittely
  2. Kohdennuksen täsmennys
  3. Kampanjoiden, mainosryhmien ja mainosten luominen
  4. Tulosten jatkuva seuranta ja analysointi
  5. Kampanjoiden, mainosryhmien ja mainosten muokkaaminen tarpeen mukaan

Digimoguli on kokenut hakusanamainonnan tekijä. Kun haluat, että yrityksesi löytyy hakukoneiden tulosten kärkisijoilla, ota yhteyttä meihin!

Ota yhteyttä

"Digimoguli on toiminut alusta saakka liikuntakeskuksemme digitaalisen markkinoinnin kumppanina. Digimogulin osaaminen, kokemus ja joustava palvelu ovat olleet aivan omaa luokkaansa."

Jyrki Autio, toimitusjohtaja, Liikuntakeskus Oz MAX