Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointi on osuvien mainosviestien ja -sisältöjen näyttämistä niille henkilöille, jotka ovat jo vierailleet mainostajan verkkosivuilla. Tarkoituksena on kuljettaa kiinnostuksensa osoittanutta potentiaalista asiakasta ostopolulla eteenpäin kohti ostopäätöstä. Uudelleenmarkkinointia tehdään sekä verkkosivustoilla että sosiaalisessa mediassa.

Mitä tarkoittaa uudelleenmarkkinointi eli remarketing?

Uudelleenmarkkinoinnilla saadaan toinen mahdollisuus vakuuttaa potentiaalinen asiakas mainostajan tuotteen tai palvelun hyödyistä. Uudelleenmarkkinoinnissa kohdistetaan mainokset niille henkilöille, jotka ovat jo kertaalleen vierailleet mainostajan verkkosivuilla. Osuvaa mainosviestiä toistetaan useammassa paikassa eri verkkosisällöissä tai sosiaalisessa mediassa, jolloin mainostava yritys pysyy paremmin kohdeyleisön mielessä. Parhaassa tapauksessa sivuvierailija saadaan nopeastikin palaamaan sivustolle ja jopa maksavaksi asiakkaaksi.

Miksi uudelleenmarkkinointia kannattaa tehdä?

Ensimmäinen vierailu yrityksen verkkosivustolla tai verkkokaupassa johtaa harvoin tilauksen tekemiseen. Verkkosivukävijät ovat kuitenkin jo askeleen verran lähempänä ostopäätöstä, kuin ne, jotka eivät ole yrityksestä koskaan kuulleetkaan. Näistä sivukävijöistä kannattaa pitää kiinni ja pyrkiä lämmittämään heidät ostaviksi asiakkaiksi.

Ota yhteyttä

Uudelleenmarkkinoinnin hyödyt

Uudelleenmarkkinointi on tehokas tapa muistuttaa yrityksen tuotteista ja palveluista niitä henkilöitä, jotka ovat jo antaneet signaalia kiinnostuksestaan.

Mainokset voidaan kohdistaa hyvin tarkalle kohderyhmälle ja tarkkaan valikoidulla sisällöllä. Joskus on hyvä mainostaa kaikille sivukävijöille tietynlaisella mainosviestillä, joskus taas parhaiten toimii tarkempi kohdistus. Markkinointi voidaan suunnata esimerkiksi tietystä tuoteryhmästä kiinnostuneille ja tarjota heille vaikkapa alennuskoodi seuraavaa ostokertaa varten. Uudelleenmarkkinointia voidaan kohdistaa myös niille, joilla ostosten teko verkkokaupassa on jäänyt kesken.

Uudelleenmarkkinointi on edullista. Mainostaminen sekä Google Adsin kautta että sosiaalisen median kanavissa on tunnetusti edullista. Uudelleenmarkkinointi hinnoitellaan samaan tapaan, kuin markkinointi yleensäkin näissä kanavissa. Kun uudelleenmarkkinointia tehdään vielä tarkkaan rajatulle kohderyhmälle, ovat kustannukset varsin kohtuullisia.

Uudelleenmarkkinoinnin tuloksia analysoidaan samoin, kuin tavallistakin google- ja some-mainontaa. On helppo nähdä, mikä tuottaa tulosta ja mikä ei ja tehdä tarvittavat muutokset kohdistukseen tai mainosten sisältöön.

Uudelleenmarkkinointi on meille tuttua

Olemme tehneet monien eri asiakkaiden kanssa useita uudelleenmarkkinointikampanjoita. Ideoimme ja toteutamme mielellämme teille parhaiten hyötyä tuottavat mainoskampanjat. Kun uudelleenmarkkinoinnin kohdistukseen ja mainosviestien sisällön ideointiin käytetään meidän kokemustamme ja näkemystämme, tuloksia saadaan takuulla! Ota yhteyttä, niin aloitetaan!

Ota yhteyttä